Laos, Houeixai

17 december 2017 - Ban Houayxay, Laos

Het verbaasde me Al, dat de Trotter slechts 2 steden beschrijft, Vientiane en Luang Prabang. Een Witte vlek op de kaart dat boeit me altijd.

De bus van Chiang Rai naar hier rekende 100 b. Want hij had de boot gebeldendie zou op on wachten. Wel, bullshit, de boot was Al weg. Achtraf betalen dus!

Voor mij geen problem, tijd zat, naar 2 anderen zaten in tijdnood, zoals de chte toerist en 1 nam e maar de bus. De Pool giing haastig op pad om een speed boot te zoeken die de slow boat kon inhalen, maar heeft toch maar een gh. Genomen.

Wel, na een nacht in de grensplaats, waar we deboot naar LP nemen, is me weer duidelijk, hoe de wereld buiten Thailand is; onverschillig, je bent eenzak geld, luidruchtig en niet echtboeddhistisch.Kindren schreeuwen, mensen snauwen nogal soms.

Nou ja, wel wat overdreven, ik Ben zo ingesteld to de Thaise steer,dat ik het kleinste verschil opmerk.De Lao n zijn gewoon aardig  z,oals elders in de wereld.Vanmorgen de monnikenprocessie gezien, dus het boeddhisme leeft hier nog wel, maar meer t als traditie, niet met de paplepel in her onderwijs gegoten.

De mensen kijken Anders, lachen niet veel en zelfs de honden zijn Anders. Waar ik gister at haalde een hond de hell afvalbak leeg en stortte het naast de tafel, voordat de waardin hem wegjoeg. Nergens in de 40? Weeken  Thailand heb ik dat een hond zien doen, trwijl toch overall vuilsnisbakken/zakken met afval staan.

Afijn, misschien is her in hetbinnenland Anders, dit iseen typische toeristen plaats.

Wezullenzien.

Her uitzicht is in elk geval geweldig, op dit terras aan de rivier. Vooral het ochtendlichtmet wat eilandjes ineen lichte nevel.

Gistervond ik na 1 km. Langs het weggetje zuidwaarts een guesthouse, 350 bath en voor mij  luxe zelfs TV maar snachts gelukkig  stilte. Sorry voor de idiote setting van dit tablet, dat menig woorden ' vertaalt' naar Engels.De prijzen zijn hier Thaise toeristen prijzen, 2 euro, Al kreeg ik net voor 1 e.noedelsoep, met onverteerbare varkensvlees.

Maar wat een leuke ervaring, een van ons  groepje een duitsr, John, was ook op Koh Chang geweest, in December.Vertelde van en soort winkeltje(op Long Beach) waar t -shirts the koop waren, ansichtkaarten een headlamp en een hangmat. Die hangmat had hijgekoxht. Ik liet hem mijn t shirt zien: dat winkeltjewas mijn idee, ikheb die fotos gemaakt en op het t shirt laten printen.

Hij liet trouwens een foto,  zien waar hij met Jo,s pistool op staat. zo een heb ik er ook. Hobbietje van die man, is verdr onschuldig.