De 'slow' boat naar Luang Prabang.

19 december 2017

Wel, deze boot gaat beslist niet slow en daar had iedereen zich op verkeken. Dus degenen die nog bij Hun rugzak konden, ergens in het voorondr, hadden geluk en konden extra kleren aantrekken of een deken omslaan.

Maar verder een onvergetelojke tocht door een zeer snel stromendnde rivier met enorma steile junglehellingen weerszij rotspartijen in het midden dus stuurmanskunst van de stuurmanskunst, bijna geen bewoning, en en heel leike steer. Zoals ik Al op een and er blog Las: relatief de meeste NLers,  zeker 14 op de 60.

Tegen de avond in Pak Beng aangekomen waar we opgevangen werden door taxis die tegen elkaar opboden, wegens een overdaad aan guesthouses.een schattig meisje vrleidde me Met een bodemnprijs van 50000, 5 E dus, naar een prima guesthouse. Goed geslapen na een maaltijd in het eerste restaurant links, 1,50 fr.rice,de volgende ochtend zagen we elkaar weervoor de boot van 9 U. Die meer t tegentienen vertrok. Dit was een andee boot, iedreen had een stoel. Op de vorige was het motto: laat je kaartje kopen, want de eerste plaatsen waren op de plank aan de. Reling waar het goed koud was.

Maar je liep wat heen en weer of naar het rookhok achtrin, en zo leerde je wat mensen kennen.

Overigens Las I een blog van een nhpoandse  die deze Reis afraadde, overvolle boot, enorm lawaai van de machinekamer, maar dat zal toch een andere boot geweest zijn?