Thailand 7e jaar

29 december 2018 - Koh Chang Tai, Thailand

2018, mijn 7?e reis door Thailand. Na 1 hele dag Bangkok, geslapen in River view guest bouse, een unieke plek temidden van klein cbina town met kleine steegje s waar geen auto door kan, gevuld met chinese njverheid, aan de grote rivier, waar je vanaf de 8e etage( restaurant niet goedkoop) doorgerteis naar Trat.

.Metro Hua Lampong, sky train naar Ekkamai, bus vanb 11 ben je rond 4 in Trat, een rustig puur Thai plaatsje waar Pop bijna het monopolie op guesthouses heeft, omdat ze zo goedkoop blijven. Altijd plek, vlak bij het riviertje,een unieke rustplek met lloopbrug met jungle aan de overkant, ideaal om met eten van de markt, een prachtrige belevenis van voedselwaren,en een biertje, op een bankje de zon kan zien ondergaan in stilte. Dan b de.volgende ochtend rond 7 de songthew naar de Central point peer (let op laat je.niet naar de andere pier brengen, en vermijdtde taxiservice can Pop, die maakt teveel.omweg langs ander guesthouses en je bent pas rond de middag op het eiland). Daar moet je contact leggen met Joe, zal t telefoonnr.opzoeken. maar liefst eerder bellen want de verbi nding is slecht. Dan komt hij je van de boot afhalen. Altrnatief; bij de steiger een scootertje huren, 150 pd. En zelf naar Long Beach rijden. Dan ben je wat fexibel, andersr zit je daar ver van allevoorzieningen: intrnet, winkels, ATM etc. Dat hou ik wel een week vol, en mag van Joe zn scootr lenen om aan de toeristenkant te intrnetten en wat inkopen.Let op, op LB is geen laundry, stroom pas na 6, slecht telefoonbereik, geen warme douche of airco.maar met de deur open altijd frisse lucht, en anders een duik ini de zee. Lees hierna wat mij zo goed doet op LB.